Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blinky83
Jag har alltså en V70 tdi som är svårstartad även om den är varm. Jag har bytt glödstift, dieselfilter, satt dit en backventil mellan dieselfilter o pump. Jag prövade o stänga av den o vred på starten direkt efter o den var vääldigt segtstartad, kommer efter minst 10-20 sek nötande, men när den är kall o stått i minst 8 timmar utan värmare så startar den direkt?! Det finns diesel fram till pumpen.
Jag har ström till relät men inget därifrån till stiften när tändningen är på. Då är frågan om det kan vara fel på mitt relä eller om det är någon databox som kan vara kass? Funderat också om pumpen börjar bli dålig men den går bra annars.

Hoppas någon kan komma med tips eller svar :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tempgivaren kass? Prova att koppla ur den och se om den glöder då. Sitter i närheten av tvåans spridare.
Användarvisningsbild
av Blinky83
Ja nu har jag testat ditt tips, den glödde o startade direkt efter jag kopplat bort tempgivaren. Då behöver jag alltså bara byta givaren?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mät mellan stiften på givaren först:
0ºC - 5-6 kOhm
20ºC - 2,5 kOhm
80ºC - 300Ohm
Användarvisningsbild
av Bjorn.Waring
jag hade liknande problem med min. samma bil och årsmodell. fick koppla in en manuell glödning på den. va snabbt fixat och nu startar den i alla väder

Har du flyttat över spridarna från gam[…]

Nordic Plus vs Ultra

Headup display, harman kardon, massage funktion so[…]

Håller på att byta drivaxel på h[…]

Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]