Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Seglarn
Hej!
Min kupefläkt kan köras som vanligt även fast tändningen är avslagen. Detta är synnerligen irriterande då jag ofta glömmer fläkten på vilket gör att batteriet laddar ur... Är fläkten felkopplad av den tidigare klåparen till ägare? (Bilen har haft denna "finess" sedan jag köpte den). Eller är det något annat som är trasigt? Hur fixar jag så att den styrs av nyckeln?
mvh
Seglarn
av *pettson*
Oftast brukar fläktslutsteget vara boven.. Men det framgår ju inte av din beskrivning om du har manuell AC eller klimator så det går inte att sia bättre i frågan.
Jag vet inte vad jag har för slags AC. Jag har tre vred bredvid varandra: värme vänster, utblås riktning, värme höger. Under det sitter en skjutreglage för fläkt till vänster, och två tvålägesknappar till höger; cirkulationsknapp (närmast mitten) och en knapp som ser ut som en snöflinga till vänster.

Hoppas att det är en någorlunda begriplig beskrivning - och att någon kanske kan förstå om jag har manuell ac eller klimator??
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]

Ojämn gång

Volvo V70 2.4 Manuell, 140hk, 2000 Classic är[…]

Nordic Plus vs Ultra

XC60 Nordic plus: där man kan välja till[…]