Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av simme
Mina säte blir inte varma,varken bak eller fram,säkringarna är hela det är kollat.
Kontakterna lyser vid påslagning och det kommer fram ström till stolarnas kontakter undertill.
Verkar konstigt om "slingorna"skulle vara sönder på alla stolar,bilen har gått 3000mil,så dem är inte slitna alls.
Sitter där någon typ av termostat i stolen som släpper igenom ström vid viss temperatur?har bara provat dem nu på sommaren,behöver bli lite kallare?eller styrs av ute tempmätaren?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Sitter termostat under dynan,uppstoppad i ett hål i dynan.Brukar vara vanligt att kablarna lossar från lödningen.
Ser ut som ett knappbatteri.Du får mäta där.Vid kall väderlek så leds strömmen igenom och när termostaten blir varm,så klickar den ur.Är väl nån slags bimetall i den.
av simme
ok,men då är det bättre att koppla förbi den bara,man vet ju när man slår till och från värmen själv,då funkar det även vid varmt klimat eller? :idea:
Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag skulle inte köra utan termostat,då det är en slags säkerhetsbrytare.Låter du t.ex.värmaren vara på och bilen står på tomgång och du fixar med nåt utanför,så kan det börja elda om sätet :shock: .Mänskliga faktorn där man skall komma ihåg att slå av knappen varje gång,kanske funkar om man sitter i bilen,men det finns alltid undantag.
Kolla först om nån kabel har lossnat eller att slingan är av.

Ta loss kablen och håll den mot jord. Varnin[…]

Klarar Biltemas kodläsare 15-1376 av att koda[…]

"när jag drar i spaken"... har inte[…]

..ställde mig på uppfarten med hö[…]