Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carbon
Hej

Var ute och åkte igår, plötsligt bara dog pärlan det var precis som soppatorsk, men hade precis tankat 30liter innan.
Inga missljud eller ojämn gång, så frågan är om bränslerelät har gett upp kan det bli så då, jag hör ej pumpen längre när jag drar på tändningen. :oops:

Finns det nån med ett förslag så är det mkt välkommet ??:-/

Mvh : Carbon

Ps: har en 5252 10v motor
av Norsken
om reläet fortfarande klickar när du slår på tändningen så är det garanterat pumpen som rasat! eftersom det inte låter från den. ganska lätt att byta!
av *pettson*
Att reläet skulle fungera för att det klickar är en sanning med modifiering. Det som brukar spricka är lödningarna som leder strömmen ut ur reläet. Reläet slutar nästan aldrig att fungera vad gäller att det drar som det ska. Så på reläet och in på min sida så kikar du där.
Användarvisningsbild
av Carina
bytte mitt relä efter mång resor med div. felkoder.... nu går den som en klocka igen :D
av carbon
Nu har jag varit och tittat på pärlan, skulle kolla felkoder, men fick ej den lilla röda lampan att tändas.
Jag satt sladden på 2 i A, efter anvisning men icke. Bränslereläet tog jag iofs ej bort men det klickade när tändningen sattes på.
Från tanken när jag tagit bort reservhjul och allt hördes inte ett ljud.
Har varit på Pettsons sida och tittat på relädemontering, får väl försöka med det.

Carbon
Användarvisningsbild
av Carina
relät gav inga koder...tyvärr
Hade koder på kamaxelgivaren och insugningscensorn (eller vad 17 den hette)

Nästa steg var ju relä 103 .... och tada!!!! den går som en klocka igen!

Dum fråga..... hade du på tändningen när du skulle kolla felkoderna?
Ingen tändning..i med pinnen...på med tändningen...tryck på knappen.... räkna blinkningarna....

Usch...krångliga bilar är värre än kvarskatt....
av carbon
Bättre sent än aldrig.
Volvon går igen, tankpumpen eller som han sa på verkstan, förpumpen var boven.
Men min tomgång är fortfarande väldigt låg, har kollat gasspjäll och smörjt tomgångsmotorn, kollat vajern, men nu är ideerna slut..... :cry:

Carbon
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]