Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alice
Har en 855 -93a som jag ägt i några månader. När jag tar bilen på morgonen går den alltid igång utan problem. Kör jag bara en kort bit och sedan parkerar den ett tag, kan den vara svårstartad, men jag har alltiod fått igång den fastän det rycker och hackar till att börja med. I lördags dog den dock helt efter ett par hundra meters ryckig körning. Jag fick igång den ett par ggr igen, men den gick bara på tomgången och dog så fort jag gasade. Det blev bogsering hem. Bilen stod några dagar, men när jag testade häromdagen igen så gick den faktiskt igång igen utan problem, och min sambbo har haft den idag hela da'n utan problem (kört ca 5 mil). Någon trodde det var en ispropp men det var inte så kallt.
Är det någon som har en susning om vad det kan vara för fel??
//Alice
Användarvisningsbild
av Taxidrulle
Jag har haft liknande problem med min V70, fast bara vid 2 tillfällen och bilen har gått igång efter en sisådär 10 minuter. Jag har också fått ispropp som förslag..

Skulle vara intressant att veta vad 17 det är som är lurt. Har inte varit med om det med någon annan bil...
av Taxen
Det är ett vanligt problem med 85X70 att de surar ner sig vid en relativ kort körning och stannar du motorn och startar den igen så blir ännu en kallstart och då blir den sur.Du får nöta på starten så brukar de gå igång igen.Den bör varmköras innan motorn slås av.Fler har drabbats av detta dock inte jag,men min har bara gått 9200mil :wink:
av Pligga
Det kan vara olika saker som är fel, det du bör göra är dock att först och främst kolla felkoder. Det finns väl någon tråd om hur man gör om du inte vet redan.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]