Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders16
Hej!
Nu är det så att jag tänkte sätta in högtalare i bakdörrarna på vår 850 kombi årsmodell -95. Jag tog bort plastlocket som var där högtalaren ska vara och där hittade jag två trådar så att det bara är att plugga i. Men nu till min fråga, varifrån kommer de färdigt dragna trådarna till bakdörrarna för bakom stereon hittade jag inte dem? Är de dragna till någon plats där det ska vara en förstärkare?

Mvh Anders
av S.t.r.a.n.D
De är väl antagligen redan dragna i kontakten du ansluter i stereon. Alltså det är redan fördraget för att komplettera högtalare bak. Bara prova koppla in och kolla om du får ljud.
av Anders16
Det är bruna trådar med en färgad rand till båda bakdörrarna men det finns inte någon sån färg till kontakten som ska pluggas i stereon. Det är inte så många trådar i kontakten heller så att det skulle kunna vara någon av dem som är till bakdörrarna.
Användarvisningsbild
av buddha88
D ska bara va o koppla in högtalarna, om du har en eftermonterad CD-spelare så ska man ju använda båda kontakterna som du har bakom stereon, då får du ljud i alla ställen som d e färdigdragna högtalar kablar te
av Anders16
Det kommer tyvärr inga sådana ledare till stereon. Till stereon kommer det 4 ledare till högtalarna som är längst fram ovanpå instrumentbrädan sen är det 2 ledare som har direkt 12 volt och 1 ledare som går via strömlåset och sen 2 ledare till minus. Sen tror jag att det är 4 ledare kvar som jag inte vet vart dom går. Jag tog upp plastlocket som är i framdörren och dit finns det också färdigt dragna ledare så det ska vara 8 ledare bara från dörrarna och de finns inte bakom stereon. Det har ju varit endast 2 st högtalare längst fram från fabriken.
av Anders16
Nu har jag äntligen hittat ledarna. Kontakten som kommer från högtalarna så var nog där bakom stereon men den hade farit bakom något annat så då jag tog bort några saker som var före där så hittade jag den. Den har nämligen aldrig använts förut. Nu spelar det som bara den... :D

Mvh Anders
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]