Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken säger behöver jag tips på vad jag kan göra, är så irriterad på bakre bromsarna som inte vill sluta skrika varje gång man bromsar. Trivs kanon med bilen i övrigt med detta är så ruskigt irriterande...
Från början satt volvo original belägg bak med skrikdämpningsplattor samt kopparpasta, skrek ändå. Jag tod isär alla bromsdetaljer, gjorde rent allt grundligt byte broms "pinnarna" och penslade på kopparpasta på alla glid ytor, ljud blev lägre i nån vecka sen kom det tillbaka lika högt. Såg på forumet att roadhouse beläggen brukade vara gnällfria, så köpte såna(med skrikdämpnings matta på från början), smörjde upp allt ännu en gång för att bara inse att de fortfarande gnäller....Så vad ska jag göra för att bli av med gnisslet? Alla tips mottages tacksamt! Skivorna bak är för övrigt cirka 6 månader gamla(satt nya på när jag köpte bilen) så borde inte ha något skivorna att göra.
av *pettson*
Om du skippar att ha kopparfett precis överallt och bara förlitar dej på att ha LITE kopparfett på glidytorna. Samt TORRA antiskrikschims (gummerad PLÅT) så bör det blir alldeles tyst.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]