Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellraiser
Tog mig tid o söka lite här på forumet då det försvinner kylarvätska från min bil. Tog genast en titt på värmepaket där det givetvis var blött :( så det blir o beställa ett nytt värmepaket. Jag kände på vätskan på golvet och på själva höljet på värmepaket och upptäckte att den va klibbig. Typ som olja. Ska den vara det??

MVH

Fredrik
av Hellraiser
tack för svaren, nu blir det till o leta upp vart man kan få värmepaketet billigast

edit: blir o köpa på mekonomen, blir 300kr dyrare än skruvat.se. får man med allt som behövs om jag köper på mekonomen? packningar?

Mvh Fredrik
av Hellraiser
har nu bytt värmepaket. men upptäckte under mattan på passagerarsidan att det va rätt mycket kladd där.
När jag torkade rent med papper vart det rött. Va kan denna västska vara?
Sen undrar jag också hur man får bort den där plattan bredvid kopplingspedalen? Vill lyfta upp o torka rent ordenligt.
Har dessutom ställt in en kupevärmare på passagerar sidan med nu.Hoppas det inte börjar brinna.
av Hellraiser
ingen som vet hur man får bort fotplattan bredvid kopplingpedalen? Jag drog den lite åt alla håll men inget händer. Vill gärna inte ha sönder saker i onödan!
av T-rex
Hellraiser skrev:ingen som vet hur man får bort fotplattan bredvid kopplingpedalen? Jag drog den lite åt alla håll men inget händer. Vill gärna inte ha sönder saker i onödan!
Förstog inte heller hur den funka men till slut så, det sitter en form av hake, tryck in och uppåt-ut. Iallafall på min. Thomas
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]