Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, Min flækt i min 855 fortsætter gå nu æven efter jag stængt av bilen. Då detta ær en ny sak som inte hænt innan børja jag undra varfør? Den fortsætter i sådær 3 - 8 min efter jag stængt av den och nu sist jag starta den så var det æven som om den hade luft i insprutning? Trycker jag på gasen tar det så dær 2 sekunder innan den reagerar som den ska..? Det som stør mig ær att det kom från ingenstans en gång efter jag kom hem från jobbet. Någon som vet vad detta kan vara? Tacksam før all hjælp jag kan få!

// Kim
av *pettson*
dharuby skrev:Kylar flækten och inte kupe flækten kanske jag skulle tillægga. :)
Kan tänka mej att ditt huvudinstrument visar att din motor är kall också.. När styrdonet tappar bort temperaturgivaren så slår den på skyddsfunktionen att låta kylfläkten gå på halvfart. Även efter det att motorn stängts av. Det påverkar naturligtvis bilens gassvar eftersom den inte vet hur varm motorn är så det blir rätt bränsleblandning. Byt tempgivaren uppe på termostathuset alltså.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]