Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skruva av fördelar locket,, å kika där,, kanske det är både fördelaren samt rotorn som är i behov av att bytas..
Kolla alla kontaktorer,,på fördelaren,,de skall vara rena å koppar färgade,, inte gröna,,, eller annan färg.. Kolla rotorn med,, den skall åxå... vara ren å fin.. sitter på 3 skruvar men,,du får plocka ner luftfilter burken för att komma åt,,den 3 :je skruven under.. fördelaren. :-O)
SweFan skrev:Skruva av fördelar locket,, å kika där,, kanske det är både fördelaren samt rotorn som är i behov av att bytas..
Kolla alla kontaktorer,,på fördelaren,,de skall vara rena å koppar färgade,, inte gröna,,, eller annan färg.. Kolla rotorn med,, den skall åxå... vara ren å fin.. sitter på 3 skruvar men,,du får plocka ner luftfilter burken för att komma åt,,den 3 :je skruven under.. fördelaren. :-O)
Har bytt rotorn, fördelaren är ju inte i tooppskick men tycker ändå inte att den ska stängas av efter 3min för det liksom? Eller...
*pettson* skrev:
Crip273 skrev:Fel hittat, vevaxelgivar kabeln satt ikläm (satt bakom motorfästet).
Inte första gissningen. Får man fråga hur givarkabeln hamnade i kläm bakom fästet?
Jadu, bra fråga.. Vart nyss ägare av bilen så dom kanske bytt motorkudde? vet ej faktiskt men är väldigt lycklig till att jag hittat felet!
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]