Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Har sedan jag köpte vagnen haft bekymmer med att höger blinkers bara fungerat då & då på vagnen och jag har inte kunnat hitta anledningen! Glödlampan bytt etc etc, haft isär vareviga koppling i hela vagnen, bytt dosa på vagnen etc,jag har bara kunnat konstatera att jag inte fått fram ström till lampan... förrän i kväll när jag av en händelse vände på kabeln mellan bil och vagn (har lös spiralkabel a la bensinmack / hyrsläp och ingen fast monterad sladd på vagnen)och plötsligt funkade blinkersen som den skulle! Märkligt eftersom jag ju givetvis mätt att jag haft ström i kabeln innan på rätt pol......nån som vet om just Volvo AWD har nåt skumt för sig i kopplingsdosan bak? Nu när jag vet var felet ligger kommer ju sladden självfallet alltid monteras på "rätt" håll......frågan är dock om det är sladden det är fel på eller bilen.....
har faktiskt varit med om samma problem med olika bilar när jag har hyrt kärra.... har då oftast funkat att byta håll på kabeln. måste vara kabeln som felar
Användarvisningsbild
av CP2
Har hittat felet äntligen.........nån har lyckats dra en skruv tvärs genom kabeln (4 trådar) till lampan höger bak. Tacka f-n för att ljuset på vagnen betett sig som ett tivoli på speed...... vol:-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Härligt du hitta felet :D
fick mig minnas när en gammal jobbarkompis skulle fästa motorvärmar kabel och drog skruven genom torpedväggen rakt i kabelhärvan :lol: har man inte jobb så skaffar man sig :lol:
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]