Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olindh
Vindrutan på min bil är aldrig bytt och den har blivit blästrad med tiden så jag funderar på att byta den så att man kan se nånting framåt.

Jag undrar om det är någon som har koll på vad det kostar att få den utbytt? Någon som kan rekommendera en bra glasmästare?

Jag har läst att de vindrutor som tillverkas idag inte håller samma kvalitet som förr. Finns det någon som kan rekommendera en bra tillverkare av vindrutor som håller bra kvalitet och inte repar så lätt?

Mvh
av Blommen83
ta de via försäkringsbolaget....närmsta glasmästare..brukar väl bli en 1500 i självrisk..
Användarvisningsbild
av Ticken
Kan berätta att det finns bara två stora tillverkare av rutor idag, så kvalitet eller ej. det är inte så mkt att välja på, och dessutom kommer din bilglasmästare att köpa in den så det behöver du inte ens tänka på :)

/Ticken
Användarvisningsbild
av olindh
Nu har jag bara trafikförsäkring på min bil, var är bästa stället att åka till då?
av DrEvilBoy
Har en fundering angående ny vindruta då även min behöver bytas snart. Min nuvarande är originalet med mörkare "remsa" i toppen för solen samt svarta detaljer i kanterna. får man med det när man byter eller är det endast en ren ruta man får vid normal byte?
Användarvisningsbild
av Suomela
Blommen83 skrev:ta de via försäkringsbolaget....närmsta glasmästare..brukar väl bli en 1500 i självrisk..

1800:- i självrisk om man har atava, ska byta snarast möjligt, då min är orginal sen bilen var ny, därmed sönder blästrad :mrgreen:
Användarvisningsbild
av olindh
Jag ringde till ett par glasfirmor idag och dom skulle ha runt 4500 kr för att byta till en ny vindruta.

Eftersom jag inte har några stenskott utan bara en blästrad glasruta borde man inte bara kunna slipa ner översta skiktet på glasrutan? Då borde det bli billigare.
av *pettson*
Tyvärr finns det inte nån bra slipmetod för att rätta till en blästrad ruta. Ett byte är det som gäller. Visserligen är det mycket pengar men om du slår ut det på rutans livstid i vettig miljö så är det runt en krona om dagen.
XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]