Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gugge
Hej igen alla duktiga.

Nu undrar jag om det finns någon som vet om man kan hitta sprängskiss på automatlåda till 855-94(aw50-42le) på nätet någonstans...
Har sökt febrilt,men bara hittat en rysk sida som man inte kan bli medlem på engelska på...www.elcats.ru

Tack....

Mvh Gugge
av *pettson*
Eftersom volvo själva inte överhuvudtaget pillar på lådan mera än inunder solenoidkåpan så lär inte volvo kunna stå till tjänst med mera manualer. Det är om du kan få tag i dom genom att ringa renoverare.
jag söker med efter en sprängskiss till vår 93, hittade en för ett tag sen som var nästan samma låda, iallafall såg det ut att stämma med dom grejorna jag rivit av, skall snart på o dela vår låda! kommer tyvärr inte ihåg var, men jag skrev in typ sprängskiss volvo autlåda, så kom det upp något efter några sökningar.
"pettson"

Tack för dina svar på mina frågor...
Har kollat lite på din hemsida o tycker att ditt förslag är helt ok o riktigt.
Bara en fråga till...
Var sitter solenoidkåpan?
Är det den som returledningen till oljekylaren sitter i på "framsidan" av lådan alltså mot kylaren??

Tacksam för svar...

Mvh Gugge
dalldall skrev:jag söker med efter en sprängskiss till vår 93, hittade en för ett tag sen som var nästan samma låda, iallafall såg det ut att stämma med dom grejorna jag rivit av, skall snart på o dela vår låda! kommer tyvärr inte ihåg var, men jag skrev in typ sprängskiss volvo autlåda, så kom det upp något efter några sökningar.

Tack...ska söka på det o se vad jag kan finna...

Mvh Gugge
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]