Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kopenga
som rubriken lyder min ECC fläkt går på fullt även fast bilen är avstängd. har tittat runt lite om att de ska finnas något slags motstånd i någon av fläkt kanalerna. har sökt igenom fläkt kanalerna till höger fram i bilen men hittar inget motstånd " vad nu det är =)?" Tack på förhand Kopenga! :-)-)
av *pettson*
25-35cm till vänster om fläkten sitter en enhet instucken i fläktkanalen. Den är det.
Användarvisningsbild
av kopenga
okej får söka vidare då. men kan någon berätta hur den ser ut Stor, liten, kantig va som helst ?
Användarvisningsbild
av kopenga
hallo har nu letat lite och det enda jag hittar till vänster är denna.

http://img36.imageshack.us/i/pict3598.jpg/

är det så här " motståndet ser ut på ecc eller har jag hittat helt fel pryl:P?
Senast redigerad av 1 kopenga, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Bilar med ECC har alltså inget motstånd, utan en transistoriserad drivenhet. Men det är den du har hittat. Kylflänsarna är till för att svalka elektroniken i den, men nu tycks den ju ha gått hädan i alla fall.
Användarvisningsbild
av kopenga
apersson850 skrev:Bilar med ECC har alltså inget motstånd, utan en transistoriserad drivenhet. Men det är den du har hittat. Kylflänsarna är till för att svalka elektroniken i den, men nu tycks den ju ha gått hädan i alla fall.

ne verkar inte så. men hur ska jag göra nu då? vill gärna ha eccn igång nu i denna jäkla värme. vet inte riktigt vart jag ska leta? fläkten går alltså på fullt även fast tändningen e avstängd måste då dra ur kontakten för att få av skiten. samt att eccn inte kyler på alls . (behöver hjälp snabbt tack!!!) ?? :-(O)
Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]