Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Hej! jag tänkte hjälpa min bror o byta servopumpen pga det låter som f*n när man svänger. annars låten den nästan inget..
kan den börja bli dårlig? eller luft i systemet? när han köpte den så var det dårligt med servo olja i den så vi fyllde på den... men det lät lite innan med. men det blir värre för varje vecka som går!
så tips på vad en ny kan kosta o vilket sätt är lättast o byta på den?
sen en annan fråga med.. är det T5an i den? eller vilket år kom dom till 850? det är 225 hk orginal. står i pappret :twisted:
av *pettson*
1:Pump som låter är ju inte bra. Men går det lätt att svänga eller tungt?. går det ojämt.. alltså lätt tungt lätt? Eller är allt okej förutom ljudet?
2: Visst kan en pump gå ned sej? Det är ingen evighets sak.
3: En ny servopump kostar 2847,50. Vilket du sett om du orkat kika på t.ex autoexpertens hemsida.
4: Den sitter ju överst så det finns inget *lätt* eller svårt sätt. Det är bara att byta.
5: Om du har 225hk och det är en 850 så är det en T5 alltså turbo 5 cylindrig. Dom kom som 1994 års modell, men släpptes redan oktober 1993 (jag äger en sån).
av volvo944gl
Okey tack för det snabba svaret.. det går ganska lätt o svänga. med det är ju oljudet som man vill slippa. nej jag har inte kollat runt så mycket.. går det inte lika bra o köpa en på skroten? ja för det var en som sa att det var den vanliga 850s turbo motor. men då vet jag att det e en t5a. :D väldigt bra bilar :D
har inte kickat så mycket på hur det sitter pga han nästan aldrig e hemma.. så jag skulle ta reda på om det var svårt o byta den osv :D
av *pettson*
*suckar*.. en vanlig turbos motor är just en T5:a.. alla heter T5 egentligen.. men MOTORBETECKNINGEN behöver inte vara T5. Det finns t.ex T3,T4 osv.... Felet är att alla blandar ihop vad det står på bakluckan och vad det står som motorbeteckning.. Två skilda saker alltså.
av volvo944gl
Okey.. tack.

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]