Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Frågan du ställer är som att fråga hur långt ett rep är.. Det är omöjligt att säga nåt.
av kefir46
Jo jag kan förstå om det är svårt att ge något exakt svar, min fråga var först och främst OM ett täppt vevhus leder till märkbart högre förbrukning och sedan till någon med lång erfarenhet av mekande, som gjort detta flera gånger tidigare, som kanske skulle kunna ge ett approximativt svar om resultaten från andra jobb..
av caysie
Approximativt svar : Nej igensatt vevhusventilation ger inte högre förbrukning i sig, motorn kommer antagligen dra mycket mer olja, samt att det kommer att resultera i ett oljeläckage någonstans i någon packbox ganska snart.

-Har du kollat eller bytt tändkablarna ?
-Fördelarlock, rotor ?

Enklaste sättet är ju att bara göra rent allt som har med vevhusventilationen att göra, så slipper du fundera om
det är tätt eller inte.
av *pettson*
Är 38 idag och har skruvat aktivt sen jag var 14.. så några år har jag hunnit med. Jag kan iallafall inte säga om bränsleförbrukningen sjunker med bra vevhusvent. Jag har inte varit för ett endaste fall där vevhusventen varit anledningen till en ökad bränsleförbrukning iallafall.. Men som sagt huruvuda den sjunker? Nej.. det får du upptäcka isåfall.
Användarvisningsbild
av goransson89
bränsleförbrukningen sjunker inte på grund av att du gör rent vevhusventilationen. att din drar 1,3-1,4 är inte det minsta konstigt, beror helt och hållet på hur du kör. Kör du lungt och försiktigt inne i stan och lagom fart ute på större vägar är det ingen fara, men kör du som en biltjuv så drar den betydligt mycket mer,

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]