Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turtola
Har problem med handskfacket 855-95 års går ej att öppna. Går det bara med att borra upp genom luckan och manipulera låskolven????
av turtola
Har nu kollat med sökfunktionen och funnit lösningarna!!!!!
av klykan
Min mor och fars 850 ville inte heller öppna handsfacket, slutade med att farsan bröt upp skiten och förstörde hela grejen. Ser numera förj***igt ut :twisted: , men det går att få upp den iaf.

Den hålls nu uppe av kardborreband... :D

Fint att du fick till det!
Användarvisningsbild
av 232Divers
tjena.. hade samma problem med min 855 att den gick i baklås.. erkar vara en standard grej.. men jag lyckade pilla upp handskfacket o sen tog jag isär mekanismen o o slipade till lite i själva låshaken som sitter i själva locket som hakar fast i öglan på facket så att den blev lite slätare. o sen dess har den fungerat kanon.. lite svårt o förklara såhär.. men om man pilar isär mekanismen så ser man direkt vad felet är o att det är lätt att åtgärda själv.
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
Hade samma problem på min! Tog ett bågfilsblad och sågade försiktigt i överkanten mellan instrumentbräda & luckan på facket! Låsbågen sitter bra precis på mitten av "skåran"! Ta det försiktigt så du inte förstör klädseln på luckan bara!
Åk sen på en skrot å köp ny låsmekanism för typ en 50 lapp!
Lycka till
//Jocke
av klykan
Låter som om min far borde "pillat" upp handsfacket istället för att bända upp det med brytjärn... :D Jaja, nu har han dumpat den bilen och glider med en Impreza WRX! Borde väl ändå vara ombytta roller, sonen skall få ha en "rolig" bil och fadern skall glida i en våffla!? Men jaeinte bitter....
Användarvisningsbild
av BamZe84
Hejsan!
Jag hade samma problem med min 850 -95a. Så jag åkte till Bilia, så dom borrade ett litet hål och öppnade de på ett snyggt sätt. Kostade 140kr. 2 dagar senare råkade min tjej stänga de. Så nu är den låst igen :( tänkte ev byta ut skiten en dag. :)

Nu har det bränt en kabel igen :D Har […]

installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]