Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800rules
När man i forumet söker på "ryckig" så får man typ över 300 träffar. Min 850 har "rycksjukan oxå. Det som är konstigt är att trots alla tips så verkar ingen ha fixat problemet, eller?? Ni som hittat felet kan väl svara i Er tråd vad det var så att vi andra kan kolla mot detta. Eller är vägarna där ute fulla av 850/70-bilar med rycksjukan? Detta gäller egentligen alla fel/ trådar. Avsluta gärna era trådar med en beskrivning av lösningen!!
av RoadRunner1
Det enda svar jag har att ge i frågan (ryckig gång) är en bekant med en Volvo 850 GLT -92 som höll på att bli smått galen av detta småryckande.Lämnade in bilen på Volvo verkstad som ändrade bränsleförbrukningen när det visade sig att bilen närmast höll på att självdö pga för snålt bränsleintag under jämn körning.
Användarvisningsbild
av ankman
Min -93 slutade efter att jag plocka batteri polen i 20min så att den gick tillbaka i grundinställning
Användarvisningsbild
av P1800rules
Hade in bilen på verkstan ( Volvo). Dom tog ner spjällhuset och gjorde rent, justerade spjället, bytte tändstift samt bytte en jordkabel under motorn. Efter det så har den inte ryckt ännu! (peppar, peppar....)

Alla XC40 med Sensus kommer få en mjukvaru u[…]

start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]