Finns flera trådar i ämnet. Men iaf.
Drivkaxeln har en splinesdelning som är ihoplimmad med navet. De kan sitta ihop rätt bra. En kraftig avdragare rekommenderas där. Nytt original-lim kostar 3-400kr. Fast mot växellådan till räcker det att rycka loss drivaxeln eller ta en kofot och bända försiktigt.
Finns bra arbetsbeskrivning på
http://www.pettsson.com/ (se byte hjullager).
När man köper en drivaxeldamask så följer det med "rätt mängd" fett och klammrar (med varierande passform).
Det värsta jobbet tycker jag är att demontera/montera drivknuten (man behöver bara ta loss en drivknut för att byta bägge damaskerna). Dels har vi en låsring som ska hållas upp samtidigt som man ska slå av drivknuten som sitter extremt tajt (jag använder drivdorn, fast troligen finns det någon bättre metod). Man får ta bort det mesta fettet så gott man kan. Man kan också göra rent i fotogen och torka med trasor/tryckluft
Kolla att hjullagret löper bra utan glapp, annars är det lika bra byta det när man har loss allt. Jag skulle också byta den inre drivaxeldamasken samt packbox utgående axel från växellådan (den ska slås in så den ligger i nivå med utsidan).