Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leffe51
Har en V70 2.4 se 99.När bilen stått stilla en vecka eller två så inträffar ett konstigt fenomen
den startar bra,men när man kör en kortare sträcka och stannar o stänger av motorn,
och skall starta igen så går inte motorn igång,då måste man vänta ca 1 timme sedan kan man starta igen
då funkar den,detta problem kommer bara när bilen stått stilla en längre tid. :???:
Är det någon som vet något om detta problem ?

Leffe51
av DrEvilBoy
Kan det vara en tillfällighet att den inte startar då? Personligen har jag problem med antennringen och när jag inte får igång bilen så tar jag ut nyckeln och stoppar i den igen (tar ut hela nyckeln)... då fungerar det.
av Leffe51
DrEvilBoy skrev:Kan det vara en tillfällighet att den inte startar då? Personligen har jag problem med antennringen och när jag inte får igång bilen så tar jag ut nyckeln och stoppar i den igen (tar ut hela nyckeln)... då fungerar det.
Det är inte antennringen,har testat.Detta händer när man startat bilen ,efter det att den stått stilla ca en vecka
man kör bilen en kortare sträcka och stänger sedan av den,när man sedan skall starta igen ,går den inte igång
då måste man vänta ca 1 timme.Kan det vara något fel med bränsleinsprutningen kanske ?
Leff51

Jag bryr mig inte mycket om hur det låter me[…]

Ja du kan köra på 10W40. Men tror inte […]

V70 D3 2012, P241300

Tackar. Har nu gjort en egr adaption och nu ä[…]

Från och med MY23 finns B4 och B4 AWD ba[…]