Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abbbba
har nyss byt från automat till manuel låda , och då ska de finnas en startspärr , för att med automat så kan du inte starta bilen om inte växeln ligger på P men nu när jag har manuel så startar jag ju bilen med en växel i så den där startspärren gör så att jag ej kan starta bilen för växeln är i så spärren ska bort men jag vet ej vart den ligger ????
behöver ett svar så tidigt som möjlit , tack på förhand
av Frigge
Det är inte Immostartspärr på en -92:a utan problemet är p-lägesspärren. Tyvärr vet jag inte så här var den sitter men troligtvis är det ett relä som behöver tas bort o byglas över. Tror reläet sitter i reläcentralen i bilen på förarsidan (är inte säker). Alternativet är ju att brygga på startmotorn,inget kul i längden men tills du vet var spärren sitter

/Fredrik
av abbbba
mm precis Frigge de där med p-läget de är den som är problemet , men frågan är en ända litten fråga ´vart sitter den ´
av abbbba
en grund fråga igen . jag har byt från automat till manuel låda och får inte startmotorn att funka vid startläge, kan de ha med kablaget som satt på automat lådan att göra , ska jag ta bort den eller ska jag låta den va eller vad ska jag göra för att få den funka ???
av Frigge
Problemet du har nu är att du inte har en växellägesgivare längre. I växellägesgivaren sitter spärren (kom just på det) . Gör så att du tar lägesgivaren från aut-lådan och sätter dit på kablaget,då kommer den starta. Nästa steg är att bygla dom två kablarna som har med spärren att göra, den långa vägen är ju att mäta sig till vilken kabel det är :cry: .
Det är ju kabeln som går till solenoiden på startmotorn du ska hitta,mäta dig till. Den från t-låset är troligtvis den enda med ström på vid startläget.

/Fredrik

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]