Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lotta1
Jag har ett problem med min 850 från -93. Den har en vana att stanna under tiden man kör. Ibland går det att växla ner och starta om ibland blir man snällt stående mitt ivägen och får vänta en eller två minuter inan det går att starta igen. Vad är det för fel? Den har varit så sen jag köpte den men jag tycker att det har ökat i frekvens på sistone. Den dricker även mycket olja och har väldigt låg tomgång, dvs den orkar inte hålla igång när man backar ut och stannar till för att växla upp. Hänger det ihop? Tacksam för svar.
av Uninium
Skulle kunna vara det klassiska med bränslereläet som ett par lödningar kastat in handduken på,
http://www.pettsson.com/branslerela-lodning.html
Tomgången skulle kunna vara tomgångsmotorn som spökar,prova att rengöra den och se om det blir bättre.

Oljeförbrukning hade jag hög på min gamla 93a som jag hade förut också,enormt törstig var den.

Vänta tills pettson ser denna tråd så kommer det komma bättre svar 8)
Användarvisningsbild
av volvo850gle
unlock26 skrev:Skulle kunna vara det klassiska med bränslereläet som ett par lödningar kastat in handduken på,
http://www.pettsson.com/branslerela-lodning.html
Tomgången skulle kunna vara tomgångsmotorn som spökar,prova att rengöra den och se om det blir bättre.

Oljeförbrukning hade jag hög på min gamla 93a som jag hade förut också,enormt törstig var den.

Vänta tills pettson ser denna tråd så kommer det komma bättre svar 8)
Enig i dette, pettson er nok kjapt inne på dette anng rele,dette var nettopp problem med min 93 gle!!Rele,ne er nemlig et svakt punkt og ryker lett!!Etter at jeg kjøpte nytt rele"ca 400 kr" :lol: har den gått som ny og aldrig stoppet for meg!! :mrgreen: :-)-) Good luck
av Lotta1
Kollade in under huven med mejsel i hand. Det var ju nåt specialverktyg som behövdes. Kan någon vara så snäll och berätta vad en sån skruvmejsel med sexkanter (inte insektsnyckel) heter?
Hittade föresten ett bränslerelä på Mekonomem för 400 pix, ska dit imorgon värt att slippa svära över mitt embarmliga lödande.
av Uninium
Lotta1 skrev:Kollade in under huven med mejsel i hand. Det var ju nåt specialverktyg som behövdes. Kan någon vara så snäll och berätta vad en sån skruvmejsel med sexkanter (inte insektsnyckel) heter?
Hittade föresten ett bränslerelä på Mekonomem för 400 pix, ska dit imorgon värt att slippa svära över mitt embarmliga lödande.
Torx is the name 8)
Användarvisningsbild
av tullaren
Lotta1 skrev:Kollade in under huven med mejsel i hand. Det var ju nåt specialverktyg som behövdes. Kan någon vara så snäll och berätta vad en sån skruvmejsel med sexkanter (inte insektsnyckel) heter?
Den nycklen kallas för Torx så passa på att köpa en sån sats i olika storlekar för det har du nytta av när du kör volvo,
var inne på mekonomen sida o hittade denna Artikelnr: 42-3716 Artikel: Torxnyckelsats jag tycker att den är dyr men det är värt sina pengar när man behöver den, det finns biligare som är bra tex biltema har ju biligare,
glöm inte ha med den satsen i bilen när du kör

ang relät om du köper ett nytt så lämna det till en raiohandlare el nån som kan löda om det, o ha det i reserv i bilen
av Lotta1
Tack alla för hjälpen. Jag köpte ett nytt relä och det funkar fin fint. Sprayade tomgångsmotorn och körde Gbg ToR (c.a 25 mil) och bilen är som ny. Maken är mäkta imponerad. Tack igen!
Användarvisningsbild
av volvo850gle
Lotta1 skrev:Tack alla för hjälpen. Jag köpte ett nytt relä och det funkar fin fint. Sprayade tomgångsmotorn och körde Gbg ToR (c.a 25 mil) och bilen är som ny. Maken är mäkta imponerad. Tack igen!
:-)-) Dette var jo godt og høre da,for dette problemet var meget irriterende,og ille og kjøre med!!Jeg har nå kjørt mange hundre mil etter skifte,og bilen er som ny nå!! :-)-) :mrgreen: "Good Luck with your,e volvo" :)
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]