Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
eccy243 skrev:Vissa bilägare sätter ju upp en brytgräns där man slutar att göra regelrätta servicar på bilen, och bara byter saker med fast bytesintervall, och sen låter bilprovningen ta hand om kontrollerna. Den punkten är ju olika för olika bilägare. Och enligt min mening finns det inget att förlora på en sån metod när bilen börjar bli några år gammal, och serviceboken spelar mindre roll på värdet.

Sen om man låter en verkstad byta sakerna med bytesintervall, eller om man gör det själv är ju upp till var och en.

fast då kan du ju råka ut för att saker havererar på fel sälle... (lagom kul att bli stående i skogen med en trasig bil klockan 19:00 en freda kväll, eller på semestern.)

men folk får göra hur dom vill, det är ju deras bil. Bara men inte hävdar att man själv servar bilen, då man bara byter delar, eller bara byter olja.
Användarvisningsbild
av Sparkz
eccy243 skrev:Vissa bilägare sätter ju upp en brytgräns där man slutar att göra regelrätta servicar på bilen...
Så är det ju oftast, men det är lite fel. Servicebehovet minskar ju inte med åldern, tvärt om.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja ofta när man får in en bil, där kunden valt att göra en nice pris service istället för den vanliga, så är bilen i stort behov av service o man hittar många brister...
av Dirk Diggler
Tack för snabba och intressanta svar grabbar!

Jag tror nog att jag lämnar in den på verkstad ialla fall.

Är det någon som kan tipsa om någon PÅLITLIG verkstad i stockholm med omnejd? Jag bor på södermalm.

INTE BILIA! Dom har förbrukat sitt förtroende hos mig.

Tack!
Användarvisningsbild
av lellec56
Dirk Diggler skrev:Tack för snabba och intressanta svar grabbar!

Är det någon som kan tipsa om någon PÅLITLIG verkstad i stockholm med omnejd? Jag bor på södermalm.

Tack!

Jag kan varmt rekommendera Lövdalen Bil på Häradsvägen i Segeltorp
av enJohn
Dirk Diggler skrev:Tack för snabba och intressanta svar grabbar!

Tack!
Själv har jag anlitat Mats Riesel i Solna vid ett par tillfällen när min V70 GLT -97 och varit mycket nöjd med både service, arbete och pris.

/j
jag hr nu bokat tid hos Mats Riesel Bil & Maskin AB i solna som någon tipsade om här. 1800:- för rubbet. Verkar vara en SAAB meck men han tvekade inte på min v70.
Jag ringde Bilia (som referens) dom skulle ha 2.500:- för jobbet, inkl. framvagnsinställning.
När jag frågade Mats Riesel om framvagnsinst. sa han: "jag tittar i alla fall att den är ok" Kräver inte en sådan inställning värsta utrustningen?

Tack för hjälpen alla!!!
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]