- tis 14 apr 2009, 00:13
#279009
V70 GLT 99 19000 mil med Automat AW 5042.
Bilen är servad enligt Volvos rekomendationer.
Detta innebär att oljan i automaten ej är bytt.
Låda och kraftöverföring fungerar klanderfritt.
Har läst på några ställen att vissa fått problem med automaten
efter ett oljebyte och sköljning av lådan. Därför undrar jag stilla:
1) Är det enbart krånglande automatlådor som i vissa fall blir sämmre efter oljebyte och sköljning?
2) Är det HELT riskfritt att byta olja och skölja en fullt fungerande automatlåda, eller kan det bli problem?
(Det är altså i förebyggande syfte jag vill byta olja och skölja automaten, för att slippa få igensatta filter)
Bilen är servad enligt Volvos rekomendationer.
Detta innebär att oljan i automaten ej är bytt.
Låda och kraftöverföring fungerar klanderfritt.
Har läst på några ställen att vissa fått problem med automaten
efter ett oljebyte och sköljning av lådan. Därför undrar jag stilla:
1) Är det enbart krånglande automatlådor som i vissa fall blir sämmre efter oljebyte och sköljning?
2) Är det HELT riskfritt att byta olja och skölja en fullt fungerande automatlåda, eller kan det bli problem?
(Det är altså i förebyggande syfte jag vill byta olja och skölja automaten, för att slippa få igensatta filter)
Volvo V70 Glt 170 Automat & Volvo V70 T5 260 Automat