Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Om de man ska skjutsa är kraftigt byggda, går det att förlänga bältet då? Och hur?
Användarvisningsbild
av CarMan
nej det ska inte gå. vilken plats är det som inte funkar för dig?

det kan finnas andra bälten till andra marknader som är längre
Min brorsa väger 145kg. Som passagerare får han backa sättet till max. Men som förare räcker inte bältet till. Jag funderar på att tillverka förlängare. Plåt 2mm 20cm lång med 2 håll i. Det bör räcka. Men är det godkänd?
av dalldall
det är säkert inte godkännt! jag har samma problem, men i mitt fall var det en gravid kvinna! men nu är det problem med att bältet skall räcka om barnstolen! det borde finnas längre bälte för den amerikanska marknaden tycker man.
Perfekt med den förlängaren.Går det att köpa i sverige?
av Uninium
kamilenski skrev:Perfekt med den förlängaren.Går det att köpa i sverige?

Den långa eller kortare?

Vet faktiskt inte om det säljs i sverige,när jag kollade runt lite så hamnade man på lite "vi föräldrar" forum och
det var visst förbjudet att använde den korta till barnstolar bla.

Kolla med volvo om dom kan skaka fram nått,eller kolla med andra bilkedjor som säljer tillbehör.
Annars blir det nog bara att beställa från england,beställ ett par extra och släng ut på tradera
och kolla om du kan tjäna lite där på dom :)
Användarvisningsbild
av emwtur
Jag hade en SAAB innan , där fanns förlängare att köpa , behövde det till barnstolen, när grabben var liten.
Skaffade sedan en 855:a - frågade på Volvohandlaren om förlängare till den, fick svaret att "det säljs inte till Volvo - Volvo har bilbarnstolar - och till dom behövs den ingen förlängare" :-()

/emwtur
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]