Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Hejsan!

Har en sak jag undrar över, Jag har en 740 och en 850, funkar de att flytta över batteriet från 740.n med 520 AH till 850? Är det samma batteristyrka mellan dessa bilar eller ska jag ha ett svagare eller starkare..

Alltså, funkar mitt batteri till 850
av Bengan75
Alltså detta med batterier ser jag inte som nåt stort problem. Så länge dom får plats och inte polerna slår i huven så funkar ju det mesta inom "någorlunda" ramar.. Självklart stoppar man inte i ett MC-batteri, men skiljer det inte mer än 25% upp och ner jämfört med originalkapaciteten så skulle jag köra om det passar. Sen beror det ju lite på hur mycket utrustning du har på bilen, har du 5-7 extraljus, en helvetes stereoanläggning och så vidare så skulle jag ju se över laddning och skaffa ett något större batteri än original
av *pettson*
Håller med föregående talare.. om batteriet passar på alla ledder och polmässigt. Samt inte är MINDRE än orginalbatteriet i kapaciteten så montera det bara.
För min del har jag samma batteristorlek som xc90 utan några som helst problem vid montering eller nåt annat.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Dessutom är det så att om du går till din Volvohandlare och köper ett batteri till 740 och ett till 850 så går du ut med två likadana batterier. Bortsett från dieselbilar som har ett snäpp större.
av sssljo
Uthil skrev:Hejsan!

Har en sak jag undrar över, Jag har en 740 och en 850, funkar de att flytta över batteriet från 740.n med 520 AH till 850? Är det samma batteristyrka mellan dessa bilar eller ska jag ha ett svagare eller starkare..

Alltså, funkar mitt batteri till 850

Har kört min bil på ett mc batteri på 24 AH tillfälligtvis, funkade kanon. Som tidigare skrivet, om batteriet passar med poler och storlek så kör. Fråga, du skriver 520AH är det en felskrivning? Menar du 52AH?
Användarvisningsbild
av Sparkz
520A i kallstartström (CCA) ska det nog vara.
Det är inte alltid kapaciteten (i Ah) är utmärkt på batterier nu längre...
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]