Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av keken1
Jag undrar bara om nån vet eller har ett kopplingschema(kan det heta så?) på en motorvärmarsats till en 855:a?
Det enda jag har hört är att det skall vara ganska enkelt? Den ligger utanpå på nåt vis?
Jaja tacksam för hjälp iaf.
Användarvisningsbild
av Dobermann
Monterade på min V70 förra året var mycket lätt, själva värmaren är en utanpåliggande, inte en doppvärmare, största problemen är:

Välja plats för kontakten, på V70 så satt vi den i "luftintaget" under numerplåten och på min 855 -95 så sitter det bakom nummerplåten.

Dra in sladen till kupevärmaruttaget

Välja längd på kablarna...jag har så att kabeln från uttaget går ända framifrån till bakom motorn, där sitter en förgrening till blockvärmaren(kort ej över 50cm) och den andra till kupevärmaruttaget(ca 1m)

resten är ju bara trycka ihop..som att bygga lego...
Användarvisningsbild
av Algen
Om du köper en komplett sats på volvo så följer det med anvisningar hur du ska göra

Mathias
av keken1
Man får tacka för svaren :D , problemet som jag ser/såg det va ju själva värmaren. Det andra är ju bara och göra lite hål :) utseendet va ju inte så noga, bara bilen är varm och isfri...
Användarvisningsbild
av Dobermann
keken1 skrev:Man får tacka för svaren :D , problemet som jag ser/såg det va ju själva värmaren. Det andra är ju bara och göra lite hål :) utseendet va ju inte så noga, bara bilen är varm och isfri...
Ok, monteringen av värmaren är det lättaste jag gjort i alla fall, finns typ en fördjupning där man stoppar in den och klämmer fast den med en skruv, klart :)
av Fairlight
Eftersom 850 har en aluminium motor, så såtter motorvärmaren bak på moton, på en kylfläns som sitter under avgasröret, så man måste lyfta bilen helst ¨på garagelyft eller smörjgrop, så sitter den men en bult som sedan låses med en ståltråd för att inte kunna snurra loss.
Kablarna drar man lättast i kanten på motorupphängningsramen med metalllåsningar. Busenkelt att montera värmaren. Svårast vara att göra hålet bakom nummerplåten.!

Fairlight
av Styx
Synd att det inte är lika enkelt på tdi-motorn..

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]