Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbo_virus
[quote="Anell"]har en c70 -98 hur lossar jag antenn spröt? behöver nog tvätta rent för de går inte hela vägen upp längre

MVH Nicke[/qu

Testa först med att spreja med 5-56 först, kör upp och ner tills den går enda upp, när den är helt uppe så torkar rent antennen. Men har du otur så kan dom små *kuggen* som gör att antennen åker upp och ner kan vara utslitna orsakerna kan vara att den har varit frusen och bara kom upp en bit och sen bara tuggade på för att få upp antennen. Det kan även vara ålders relaterat. Hade samma på min Toyota som jag hade för några år sen, antennen kom bara upp en bit, * kuggarna* var slut. jag behövde inte byta ut antennen men saken som gör att den går upp, den kostade då ca 700-800 kr på toyota.

MVH//Janne
av Anell
ja har sprayat som fan o försökt men den liksom åker bara upp till "nivå 2" sen så slutar den, man hör inte ens att den försöker eller tuggar eller nåt utan bara bom stop.
av Turbo_virus
Anell skrev:ja har sprayat som fan o försökt men den liksom åker bara upp till "nivå 2" sen så slutar den, man hör inte ens att den försöker eller tuggar eller nåt utan bara bom stop.

Då är det bara till å titta på antennmotorn hur allt sitter...sen e det bara till å skruva försiktigt!
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]