Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kompakungen
Jag har en volvo 850. Problemet jag har är att motorn hackar till då och då vid jämnt gaspådrag speciellt vid dåligt väder, regn eller snö. Det inträffar i stort sett bara vid lite längre körningar. Vid kortare sträckor händer det nästan aldrig. Har testat lite olika grejer men problemet är kvar.
Någon som vet vad det kan vara för fel???
av *pettson*
kompakungen skrev:Jag har en volvo 850. Problemet jag har är att motorn hackar till då och då vid jämnt gaspådrag speciellt vid dåligt väder, regn eller snö. Det inträffar i stort sett bara vid lite längre körningar. Vid kortare sträckor händer det nästan aldrig. Har testat lite olika grejer men problemet är kvar.
Någon som vet vad det kan vara för fel???
Tyvärr framgår det ju inte vad du åker för modell eller vilken motormodell du kör. Resultatet är att det är omöjligt att pricka mera saker än möjligen att det är dags att byta tänddelar eller kanske ta ett kik på bränslereläet om nån lödning verkar sprucken.
av kompakungen
Jag är ingen "bosse bildoktor" direkt men bilen är en 854 - 512 GI -94 årsmodell och motorn är en 52 52 S 2,5 L -95 årsmodell om det är till någon hjälp
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]