Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbo_virus
Hej..

Just som rubriken låter....hur ser den ut på en 850 t5 96a? och vart sitter den? Är bara nyfiken, och hittar inte några trådar med varken bild eller vart den sitter! ?:-/
Användarvisningsbild
av eccy243
Vilken tryckregulator? Laddtrycksregulator? Bränsletrycksregulator? Bromstrycksregulator? Det kan finnas väldigt många tryckregulatorer på en bil...
av Turbo_virus
eccy243 skrev:Vilken tryckregulator? Laddtrycksregulator? Bränsletrycksregulator? Bromstrycksregulator? Det kan finnas väldigt många tryckregulatorer på en bil...
Laddtrycksregulatorn....är den jag undrar över. :oops:
av *pettson*
Turbo_virus skrev:
eccy243 skrev:Vilken tryckregulator? Laddtrycksregulator? Bränsletrycksregulator? Bromstrycksregulator? Det kan finnas väldigt många tryckregulatorer på en bil...
Du återfinner den på generatorn. Den är skruvad på generatorns baksida innanför den svarta kåpan.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
*pettson* skrev:
Turbo_virus skrev:
Du återfinner den på generatorn. Den är skruvad på generatorns baksida innanför den svarta kåpan.
Nu måste du läst för fort pettson...?

Laddtrycksregulatorn sitter på luftburken, går 3 slangar till den, kolla under där röret från turbon går in i luftburken.
av *pettson*
:-(O) :oops: Inte för fort.. för sakta möjligen.. är precis inkommen ifrån garaget, har jobbat lite väl hårt där känns det som, det här bekräftar det verkligen.. GIVETVIS är mitt svar nonsens och ditt är helt korrekt :-)-)

Men vad fan.. nu vet han vart laddningsregulatorn sitter med :-)-) Inte illa med två svar.. ett som bonus.. ;-//
av Turbo_virus
*pettson* skrev::-(O) :oops: Inte för fort.. för sakta möjligen.. är precis inkommen ifrån garaget, har jobbat lite väl hårt där känns det som, det här bekräftar det verkligen.. GIVETVIS är mitt svar nonsens och ditt är helt korrekt :-)-)

Men vad fan.. nu vet han vart laddningsregulatorn sitter med :-)-) Inte illa med två svar.. ett som bonus.. ;-//

Låter bra att man får reda på mer än man frågat efter :-)-) Vad skulle hända om en av slangarna inte skulle vara inkopplad där den ska vara.

Tackar så mycket för alla svar
MVH//J
av *pettson*
Turbo_virus skrev:
*pettson* skrev::-(O) :oops: Inte för fort.. för sakta möjligen.. är precis inkommen ifrån garaget, har jobbat lite väl hårt där känns det som, det här bekräftar det verkligen.. GIVETVIS är mitt svar nonsens och ditt är helt korrekt :-)-)

Låter bra att man får reda på mer än man frågat efter :-)-) Vad skulle hända om en av slangarna inte skulle vara inkopplad där den ska vara.

MVH//J
det beror ju på VILKEN av dom slangarna förstås.. En av dom är ett *utblås* bara.. dom andra två är viktigare..
av Turbo_virus
*pettson* skrev:
Turbo_virus skrev:

MVH//J
det beror ju på VILKEN av dom slangarna förstås.. En av dom är ett *utblås* bara.. dom andra två är viktigare..
Vilken slang är till vad? låter på dig att om slangen till *utblåset* är inte lika viktig som dom andra. vad för symtom blir det om en av dom andra slangarna går av?
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]