Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sebb
är det någon som vet vart strömkabeln ska gå någon stans, jag förstår ju att den ska gå till batteriet men sedan då? tack
Användarvisningsbild
av sebb
är det ingen som vet det?? jag kan ju inte köra drive-in på Mcdonalds ju!!
Användarvisningsbild
av Sparkz
sebb skrev:är det någon som vet vart strömkabeln ska gå någon stans, jag förstår ju att den ska gå till batteriet men sedan då? tack
Om du förklarar lite bättre så ska jag försöka svara, jag är inte så bra på telepati.
Användarvisningsbild
av sebb
den kabeln som går från batteriet till ? som styr elhissarna.. jag vill veta vart den går till... den kom med när jag rev ut larmkablarna... :oops:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Blå kabel på nr. 10 i kontaktstycket till knappsatsen. Den kommer från en bimetallsäkring i elcentralen i motorrummet. (en liten plåtburk, inte mycket större än en vanlig säkring)

Du kommer nog åt kontaktstycket genom att ta loss panelen längst fram i mittkonsolen, den som tändaren sitter i.

Men jag kan inte se vad den skulle ha med larmet att göra...
Användarvisningsbild
av sebb
men jag blev lite arg när jag skulle dra ut kablarna så jag slet med mig den också.. det är en svart och en röd kabel.. pratar vi om samma kabel då eller har jag fel kabel??? :oops:
Användarvisningsbild
av sebb
nu e d fixat.. tack ska ni ha
Oljeläckage S40 1.8F -08

En olycka kommer sällan ensam. Vid byte av ge[…]

..så det blir lite larvigt att häv[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Ny generator och nu fungerar det. Tack för hj[…]

Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]