Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Hade visst lite väl bråttom när jag backade ut ur garaget i morse och höger backspegel fick en smäll av garagedörren och blev hängande i kablarna. Nån som vet om det går att reparera eller det är bara att hitta ny spegel på skroten motsv? Silvertejp funkar men är "lagom" snyggt.......
Senast redigerad av 1 CP2, redigerad totalt 0 gånger.
av sssljo
Har då en liten följd fråga: Min högra spegel på likadan bil är så att säja lite slapp. Den glappar i funktionen infällning vid biltvätt. Den funkar men är lite lös. Kan man spänna åt den på något sätt?
Användarvisningsbild
av CP2
Har ingen aning om det går att spänna en spegel som börjat glappa men efter att ett tag kört runt med den avbrutna spegeln fasttejpad med svart "silvertejp" fick jag nog och gick på jakt på skrotar, Blocket osv. Denna spegel går på mellan 700 upptill 1200 på skroten, otroligt dyrt, känns det som. Hittade slutligen en på Blocket för 300.- som jag kunde hämta i Malmö. Största problemet var att få av kåpan från gamla spegel och montera på den "nya" spegeln. Ta av dörrsidan var heller ingen hit, de där plastclipsen som håller sidan på plats var och förblir ena sköra rackare......men nu lirar allt igen. :mrgreen:
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]