Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hs
Hej! har en v70 import som saknar stolvärme, kollade idag och kablar är dragna, kan man köpa lösa värme dynor eller är det smartare att köpa stolar med värme i på skroten. vet ni vad värme dynor kostar, vad kostar beg stolar ungefär.
jag har läst här att det är väldigt dyrt att aktivera färddatorn på t.ex. bilia, jag undrar om det går att göra själv med nåt diagnosverktyg eller nåt dyligt.
kan tro att sådan utrustning är ganska dyr.
tack och hej
Hans
av hs
Hej!
jag funderar även på att montera en farthållare men när jag kollar på tradera står det nästan alltid att det är till 92-97 års-modell, är det bara 98 och tidig 99a som passar min, glömde skriva att det är en tidig 99a, med gasvajer.
Det gick att släcka servicelampan med trippknappen, trodde bara det gick med den senare modellen med elektroniskt gasspjäll, men det kanske inte infördes samtidigt.

Gott nytt år
Hans
Användarvisningsbild
av Nexus
klart smidigast är hitta stolar med värme. dynor fanns förut köpa på mekonomen men det är mycket jobb med klä av stolarna och sen klippa klista kablar.
sen skulle jag gissa på det ska till ett relä och någon säkring för få värmen fungera.Och självklart strömbrytarna :D
Farthållare måste vara för bil med vire annars fungerar det inte. men tror inte man måste aktivera på våra gammla bilar.
Men låter det vara osagt då jag har det orginal och inte 100 på installationen :oops:
av hs
jag vet inte heller om det går att aktivera färddatorn men när jag lyser med ficklampa där den ska vara så ser jag symbolerna på färddatorn men väldigt svagt, det är därför jag hoppas att det går, men det kanske är billigare att köpa ett på skroten som är färdigt.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]