Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
Tjena. André heter jag, ny på forumet. Har precis köpt en v70 -98, superbil enligt mig och min första volvo. Problemet jag har är att när jag kör mellan 80-100 så studsar mitt högra bakhjul. Det känns alltså inte som vibrationer utan mer som att hela hjulet rör sig upp och ner, ungefär som när man kör på dom vita räfflorna på vägen. Volvo har kollat lager, däck och fälgar och dessa har inga fel. Det finns två saker jag själv misstänker, bromsskivan eller stötdämparen. Snälla hjälp mig, hittar ingen tråd som beskriver just det fel jag har. I övrigt är bilen kanon att köra, och föresten, den har gått 25000 mil om det nu kan hjälpa Er. Tacksam för alla tips, ha det fint

:D

MVH //André
Senast redigerad av 1 Andy1983, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är nog dags för byte av stötdämpare.
Märkligt att dom inte upptäckte detta när du var inne på Volvo.
av Andy1983
Det tycker jag själv också, men dom ville ha det till att det är modellrelaterat till v70 97-00 med vibrationer lite varstans. Till saken hör också kom jag på nu att när jag kör över något med höger hjul, typ en kant eller liknande eller om jag svänger tvärt fram och tillbaka så gnäller det som tusan men bara från höger. Hade samma fel på min förra bil, och det var bussningen till det övre stötdämparfästet höger bak, men har v70 ett övre stötdämparfäste inne i bagaget eller? Min förra bil hade det, men på v70 ser det inte så ut. Kan man byta en dämpare, eller är det två som gäller då? Har v70 nivåreglering?

Tack

MVH //André
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]