Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjornHoffmann
Hej!
Min 850 tappade i dagarna oljetrycket, tänkte först att det var givaren, men hörde nästan direkt på motorn att den gick "hårdare" så misstänker att pumpen har gett upp eller tryckredusceringsventilen.
Har ingen koll alls på volvos motorer.
Men är det vanligt att dessa pumparna ger upp? Bilen har inte gått mer än 13000mil.
Måste hela pumpen ut för att kolla tryckreduceringsventilen?
av *pettson*
BjornHoffmann skrev:Hej!
Min 850 tappade i dagarna oljetrycket, tänkte först att det var givaren, men hörde nästan direkt på motorn att den gick "hårdare" så misstänker att pumpen har gett upp eller tryckredusceringsventilen.
Har ingen koll alls på volvos motorer.
Men är det vanligt att dessa pumparna ger upp? Bilen har inte gått mer än 13000mil.
Måste hela pumpen ut för att kolla tryckreduceringsventilen?
Reduceringsventilen sitter i pumpen. Det är ytterst ovanligt överhuvudtaget med problem på vitblockens pumpar. Däremot är det inte ovanligt med igensatta silar och liknande i tråget. Om din motor tappat trycket hör du enkelt. Du har hydrauliska tryckare som skulle rassla som en gammal cykelkedja som var osmord. Du skulle inte höra ett dugg om att den går tyngre.. Har du inte hört rasslet så kontrollera tryckgivaren.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]