Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael84
Hej
Har en volvo v70 glt -99 13000mil.
Kom ut imorse och skulle åka, den startade och jag backade upp och skulle åka. Då dog den bara, sen vägrade den starta.

Låter som den precis är på väg att starta, men den inte riktigt orkar.
Laddade batteriet ett par timmar nu och provade, men det var likadant.

Några tips vad det kan vara och vad jag kan göra.

Tack på förhand.
av Mikael84
Phantom skrev:Flera orsaker kan göra detta.
Har du någon som läsa ut dina felkoder, om det finns några?
ETS lampan har lyst ett tag nu. Var inne med det och dom skulle hämta hem något inställning, men dom har inte installerat den än. Men han gjorde rent under LMM "i röret" och torkade bort lite slagg där. Han sa att det var vanligt att dessa lampor började lysa..

Men den har gått bra och jag har inte märkt någon skillnad.
av *pettson*
Mikael84 skrev:Någon duktigt på volvo !!
om den är trött på starten.. alltså inte får upp farten på startmotorn så pratar vi om att startmotorn har ett jordfel. Eller hur menar du *trött* *nästan startar*..

Hursomhelst så dog bilen för dej och då är INTE startmotorn inblandad. Då plötsligt finns det ju ett antal alternativ.. Vad är det för V70-99 då? Har den nån modellbeteckning? Viktigt eftersom det finns flera olika insprutnings system på dom.
Användarvisningsbild
av kåke
Mikael84 skrev:Hej
Har en volvo v70 glt -99 13000mil.
Kom ut imorse och skulle åka, den startade och jag backade upp och skulle åka. Då dog den bara, sen vägrade den starta.

Låter som den precis är på väg att starta, men den inte riktigt orkar.
Laddade batteriet ett par timmar nu och provade, men det var likadant.

Några tips vad det kan vara och vad jag kan göra.

Tack på förhand.

Hej.
Jag hade ett snarlika problem.Min bil startede men så fort jag gasade så dog den.
Hade den inne hos Rejmes Linköping,dom bytte en givare + en spridare men fick inte igång den.

Jag fortsatte och letede och fann FELET.
Det var + kabeln från batteriet till säkringsdosan som det var fel på.

Kabelskon som sitter fastskruvad i säkringsdosan var det dålig kontakt i.Den var ärjad.

Prova med att ta en kabel från + på batteriet till säkringsdosans + plint,det är en M8 mutter där.

MVH L-Å
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]