Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av posa8203
Tja,
tänkte se om någon har haft samma problem.
får en felkod som säger ett det är fel på motortempen, har haft den på verkstad men dom kan inte hitta felet, bilen är körd med datan och inget fel hittas, men får endå felkoden. dom har bytt en multigivare men hjälpte inte. mycket irriterande eftersom motorfläkten går i tid och otid och lampan lyser, verkstan vet inte vad dom skall göra! om någon vet vad det e hade jag vart tacksam. det är en s70 2,5t -98

Justerade rubriken lite/ Grammse
av *pettson*
posa8203 skrev:Tja,
tänkte se om någon har haft samma problem.
får en felkod som säger ett det är fel på motortempen, har haft den på verkstad men dom kan inte hitta felet, bilen är körd med datan och inget fel hittas, men får endå felkoden. dom har bytt en multigivare men hjälpte inte. mycket irriterande eftersom motorfläkten går i tid och otid och lampan lyser, verkstan vet inte vad dom skall göra! om någon vet vad det e hade jag vart tacksam. det är en s70 2,5t -98
Naturligtvis såg man över kablaget ända bort till styrdonet så att det inte fanns några avbrott eller avskav som kunde förändra signalen ifrån givaren?
av *pettson*
posa8203 skrev:ja kablage kollad
9 av 10 mäter aldrig genom att plocka ur styrdonet och göra signalmätning mellan kontakten till styrdonet och kontakten till tempgivaren. Det är inte helt ovanligt med avbrott eller oxidering i kablaget på vägen som ger felaktigt ohmtal.

Men visst har man mätt det så har man också reducerat dina möjligheter. Då blir det till att köpa sej en frisk styrbox då, eftersom det är den enda som kan vara fel på.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]