Jadu jag har väl gjort det nåt hundratal ggr. Det finns ett antal metoder beroende på vad du har för utrustning i ditt garage eller där nu jobbet ska ske.
Huvudreglerna är hursomhelst att fjäderbenen måste väck ihop med drivaxlarna subframen måste lossas och tippas ned., motorn måste gå att styra tiltningen på.
Beroende på hur du man tänkt att gå till väga så måste man antingen lossa styrväxeln ifrån subframen eller så lossar man styrväxeln ifrån rattstången. Glöm INTE att växellådan och motorn har ett delat fäste som står på styrväxeln.
Eftersom vi pratar om en automat så ska turbinen lossas ifrån medbringaren FÖRST. Glöm inte nån bult där..
Då du ska återmontera lådan så MÅSTE du se till så turbinen gått i sitt läge och sjunkit in så du inte krossar oljepumpen i lådan.
Innan du funderar på jobbet BÖR du beställa klamrarna som håller fast automatlådans oljeslangar mot kylaren. Har du inga klamrar så kommer du att behöva en eller två. Har du klamrar så behöver du troligen inte byta på grund av alltings jävlighet.
Naturligtvis har jag exakta anvisningar, men det kräver ju att du har exakt samma utrustning som jag har och att du tänkt att använda exakt samma metod som jag använder.