Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70xc
När man startar den så går varvtalet ner till 500rpm någon sekund, (kan även hända att den stannar) sen går den som vanligt. Någon som vet vad det kan vara?
Lambdalampan lyste efter att jag hade bytt, så jag kopplade ur batteriet då slocknade den.
v70xc awd -98 b5254t
Senast redigerad av 1 v70xc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av B4B
Vad är det för bil :?: Utgår från att det är en V70XC, årsmodell :?:
Användarvisningsbild
av B4B
Läste du ut några felkoder innan du släckte Lambdalampan?
Går bilen bra i övrigt? Ingen ryckig gång vid jämn gas till exempel.
När jag köpte min V70 XC -99 från bilförsäljare hann jag ca. 2km innan lamdalampan började lysa.
Dom byte främrelamdan utan att det hjälpte. Sedan vart det byte av lmm (pirat), lampan tändes inte men bilen gick ryckigt och tjuvstanna ibland. Byte lmm (samma märke) ännu en gång, samma resultat. Byte då tillbaka till den lmm som satt i bilen från början, lamdalampan tändes efter någon dag men bilen gick utan ryckningar och tjuvstopp.
Till slut när jag övertalat dom om att sätta dit en Bosch med samma nummerbetäckning som jag tagit fram hos Volvo löste sig problemet ;-//
av v70xc
Den går bra annars, bara problem vid första starten. Stänger jag av den efter första starten så startar den direkt andra gången.
Är en Scantech lmm.
Användarvisningsbild
av B4B
Har du kontrollerat vakuumslangarna så att du inte får in någon tjuvluft.
hur kom du fram till att de är lmm??
av erfarenhet så är det YTTERST sällan en pirat del funkar på volvo när de gäller elektroniken, tex lamdasonder,lmm mm mm..
nollat adaptionen efter byte? dvs rycka säkring till ecm? prova det isåfall..låt säkringen vara ur i minst 10 minuter..

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]