Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alice
Köpte en Volvo 855 -93 för en tid sedan och nu har jag upptäckt att den faktiskt drar så mycket som två liter milen! Den går fint, men är det någon som har en aning om vad det är för fel när den drar så mycket? Jättetacksam för svar!
//Alice
av Kojje
Låter lite mycket även om 850:in kan vara lite törstig ibland.
Gör en service byt olja filter,tändstift och framför allt luftfilter :wink:
Kan ibland göra underverk.
Alice skrev:Köpte en Volvo 855 -93 för en tid sedan och nu har jag upptäckt att den faktiskt drar så mycket som två liter milen! Den går fint, men är det någon som har en aning om vad det är för fel när den drar så mycket? Jättetacksam för svar!
//Alice
börja med att laga alla fel du känner till.
tilexempel om avgas systemet är trasigt, eller om motorn inte blir varm
av Ricaro
ett tipps är att kontrolera så att inga bromsar ligger på. kan hända att oken börjar tjärvar lite så klossarna ligger an mot skivan. elelr även att handbromsen tjärvar och backarna ligger emot.
kan ju känna om fälgarna på bilen blir varma efter körning.
hade de feler på min och då vart förbrukningen betydligt mer än vad de skall vara. :shock:
av Burken
min c70 drar 2 liter milen också.. beror helt på hur man kör.....
Användarvisningsbild
av Alice
Tack för svar. Ska börja med att göra en besikting även om det är i tidigast laget, så jag får veta om det kan vara bromsarna som ligger på.
Användarvisningsbild
av Angel_Extreme
2 liter milen låter väldigt mkt..min 855a har en tendens till att dricka mer när man e tung på gas foten...
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]