Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackansglt
Om man för spaken från intervalläget till första svepläget så kan torkarna fastna mitt i svepet. Kan även hända om manför spaken mellan 1:a och 2:a läget. Då duttar man bara till spaken och sedan funkar dom igen. Har varit så en längre tid men har inte orkat bry mig än.

Finns det något som glappa i spaken eller är det ett byte som gäller.

Gäler min 855:a.
av *pettson*
Mackansglt skrev:Om man för spaken från intervalläget till första svepläget så kan torkarna fastna mitt i svepet. Kan även hända om manför spaken mellan 1:a och 2:a läget. Då duttar man bara till spaken och sedan funkar dom igen. Har varit så en längre tid men har inte orkat bry mig än.

Finns det något som glappa i spaken eller är det ett byte som gäller.

Gäler min 855:a.
Byte av spak..
av *pettson*
Mackansglt skrev:Passar en torkar spak från en V70 T5 98:a.?

Finns bl.a på tradera.
Nej inte vad jag vet. 850 serien kräver delar från en 850 liksom 70 serien från en 70 serie. Naturligtvis går det säkert att bygga om osv på ett enkelt sätt eftersom dom flesta 70 delar passar på en vanlig 850. Men det räcker med att spakens utformning inte är lika för att den inte ska passa i rattststångskåpan.
Närmaste skrot har det du söker. Kom ihåg att från 1995 ändras vissa detaljer i inredningen så antingen ska du ha upp till 1995 eller från 1995.

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]