t5krille skrev:Skulle vilja veta vad det brukar vara för nåt som är trasigt när jag får fram den felkoden mvh krille tack på förhand
Det absolut vanligaste fenomenet är inte med bland volvos topp 10 lista..
ABSOLUT VANLIGAST.. Kliande fingrar som skruvar på WG stången i tron om att turbon kan ladda oändligt mycket laddtryck och alltid få mera bensin och tändning. Tyvärr är inte systemet försett med nån laddtrycks sensor utan systemet beräknar laddtrycket utan att mäta det IRL.
Så.. antingen ska turbon grundinställas igen så att den laddar som tänkt och sen går man rätt väg och chippar den för ökat ladd..
Näst vanligast är att en slang helt enkelt är av..
eller försedd med gammaldags pysnippel..
ELLER..
-Defekt luftmassmätare.
-Kontaktresistans i anslutningar.
-Avbrott på ledningen för laddtryckssänkning från AW 50–42. (OM bilen är en automat)
-Igensatta slangar mellan turboaggregatet och turboreglerventilen respektive turboreglerventilen och tryckservon.
-Defekt turboreglerventil.
-Defekt tryckservo till wastegateventilen.
-Kärvande wastegateventil.