Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av illbatten
HEJ!

Jag lyckades paja sidobakrutan på min v70 ikväll :(

körde en tung gjutjärnsvåg i den och i en rondell gled den f.n och slog sönder höger sidoruta i skuffen....

jag vet att man skulle ha surrat fast den bättre men den låg väldigt stilla pga sin tyngd...skit samma skadan är redan gjord.

frågan jag ställer till alla volvogalningar där ute är om man kan byta sidorutan själv...skulle aldrig ens försöka mig på en framruta men det känns som set skulle vara betydligt lättare med sidorutan.

Ni som har erfarenhet av detta kan väl skriva nån rad och beskriva om det går och vad man behöver...förutom en ny ruta förståss.

Är det sen nån som har en höger bakruta (combidelen) som står och dammar och vill bli av med den får den oxå skriva nån rad...jag borr 10 mil norr om örebro men älskar att köra bil...

tack!
av *pettson*
illbatten skrev:HEJ!

Jag lyckades paja sidobakrutan på min v70 ikväll :(

körde en tung gjutjärnsvåg i den och i en rondell gled den f.n och slog sönder höger sidoruta i skuffen....

jag vet att man skulle ha surrat fast den bättre men den låg väldigt stilla pga sin tyngd...skit samma skadan är redan gjord.

frågan jag ställer till alla volvogalningar där ute är om man kan byta sidorutan själv...skulle aldrig ens försöka mig på en framruta men det känns som set skulle vara betydligt lättare med sidorutan.

Ni som har erfarenhet av detta kan väl skriva nån rad och beskriva om det går och vad man behöver...förutom en ny ruta förståss.

Är det sen nån som har en höger bakruta (combidelen) som står och dammar och vill bli av med den får den oxå skriva nån rad...jag borr 10 mil norr om örebro men älskar att köra bil...

tack!
Hmm tekniskt sett får du betala lika mycket för primer, 2k rutlim och en ruta som du får betala på din självrisk? Varför inte nyttja självrisken?
Rutan på sidan är limmad exakt likadant som din framruta :-)-)
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]