Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
855 T5 -94 skrev:
*pettson* skrev:
855 T5 -94 skrev:Tändningen påslagen, Svart 1,15 Grå 0,76 Vita 12,09

Motor igång, Svart 1,02 Grå -0,77 Vita -14,28 och -0,28

Dom här siffrorna fick jag när jag mätte. Bra eller dåligt?

Kan tillägga att nån före mig har skarvat kablarna väldigt dåligt. Varför vet man ju inte. Men jag har nu fixat det innan jag gjorde mätningen.
Nolla då koden och kör igen. Återkommer motorlampan så läs ur koden/ koderna istället så att vi kan få ett hum om vad styrdonet klagat på. Det finns ett 20tal koder som tänder motorlampan som alla TROR är lambdalampa..
Det är just det som är problemet att jag INTE får någon felkod. Om du läst ovan!
Ditt styrdon har tänt motorlampan. FELKOD ÄR SATT det är vilkoret för att lampan ska vara tänd, jag är väldigt säker på vad styrdonet pysslar med. Däremot lite osäkrare på annat. Att du inte lyckats får ur koden/ koderna är en helt annan sak. Du måste minst fått EN kod ur boxen om du gjort rätt.. Även om den skulle signalera att inga koder finns, den signalerar ju även om den inte har några lagrade fel nämligen. Annars har du helt enkelt gjort alldeles fel bara...
Då tar vi till grovmetoderna då.. Gör bilen strömlös en timma så ska koden vara raderad. NU kan du köra den igen för att se om lampan tänds igen. OM lampan tänds läs DÅ ur felkoden/koderna igen.
av 855 T5 -94
Skrev lite fel förut ser jag. Motorlampan lyser INTE och inga felkoder. Bilen går som jag skrev förut.
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]