Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jika
Började i natt när jag skulle till jobbet att bilen inte startade riktigt som vanligt.
Och när jag skulle köra hem så vart det ändå segare att få igång den.

Väl hemma testar jag att starta den några gånger. Till slut startar den inte alls. Händer absolut ingenting när man vrider om nyckeln. Hörs ingenting. Lysen, radio o allt sånt fungerar.

På batteriet så var det något blåvitt skumaktigt kladd vid ena poolen. Vad kan det vara?

Om batteriet är helt dött, kan radio och sånt fungera ändå?
Eller kan det vara startmotorn?

Tips mottages tacksamt. Har väl inte den bästa kollen på bilar kan jag väl erkänna?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Var det så att startmotorn inte gick lika snabbt som normalt?
Anledningen till att bara radion funkade kan ju helt enkelt vara att det inte fanns tillräckligt med ström för startotorn eftersom du stängt av och startat bilen flera gånger(startmotorn drar mycket ström).

Jag hade börjat med att göra rent och fetta in båda polerna och sen ladda batteriet.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Håller med Tomas88 en ordentlig rengöring av batteri/kablar/kontakter vid/på batteriet samt ladda på det ordentligt, gärna över natten (om du har en mindre laddare), och prova hur den beter sig efter detta.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]