- mån 27 okt 2008, 22:16
#228875
Har nyligen köpt en 850 med bland annat dessa fel.
På ettan känns det tydligt hur det "glappar" mellan gaspådrag och motorbroms. Är det bara att byta
drivknutar eller finns det annat som kan spöka?
Elfelet består i att den drar mycket ström. Har mätt och konstaterat att det inte är något "efter" säkringarna. Mätte nämligen strömmen och drog ut säkring efter säkring utan att strömförbrukningen gick ner. Hittar inte heller någon "fulkoppling" som ligger och drar. Finns det något standard 1A fel då 850 börjar dra en del från batteriet?
På ettan känns det tydligt hur det "glappar" mellan gaspådrag och motorbroms. Är det bara att byta
drivknutar eller finns det annat som kan spöka?
Elfelet består i att den drar mycket ström. Har mätt och konstaterat att det inte är något "efter" säkringarna. Mätte nämligen strömmen och drog ut säkring efter säkring utan att strömförbrukningen gick ner. Hittar inte heller någon "fulkoppling" som ligger och drar. Finns det något standard 1A fel då 850 börjar dra en del från batteriet?
Volvo kanske är kvalite men jag gillar min Ford bättre ändå ;)
Volvo 850 2,5 10V
Volvo 850 2,5 10V