Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zelluc
Tjenare..Har ett litet problem med min 850..På tomgång så ligger den och pendlar mellan 700 och 1000 varv den liksom går upp och ner.funderar på om det har något med lambdasonden att göra??byte den föra besiktningen då jag oxå hade för höga avgas värden(köpte då en beg på nätet,bilen klarade besikningen då men eftersom det var en beg lambda så kan den ju gått sönder igen)!har även bytt rotor och fördelar lock men inte tändkablarna..någon som vet vad det kan vara för fel??för jag tror att bilens ojämna tomgång och dom höga avgas värdena hör samman..tacksam för tipps så snabbt som möjligt då jag har endast två veckor på mig att fixa detta!!MVH Danne
av *pettson*
zelluc skrev:Tjenare..Har ett litet problem med min 850..På tomgång så ligger den och pendlar mellan 700 och 1000 varv den liksom går upp och ner.funderar på om det har något med lambdasonden att göra??byte den föra besiktningen då jag oxå hade för höga avgas värden(köpte då en beg på nätet,bilen klarade besikningen då men eftersom det var en beg lambda så kan den ju gått sönder igen)!har även bytt rotor och fördelar lock men inte tändkablarna..någon som vet vad det kan vara för fel??för jag tror att bilens ojämna tomgång och dom höga avgas värdena hör samman..tacksam för tipps så snabbt som möjligt då jag har endast två veckor på mig att fixa detta!!MVH Danne
Istället för att gissa på lambdan och utse den som syndabock så skulle det ju vara ytterst tacksamt om du orkade sätta ut VAD DU HAR för 850?
Du har tre olika insprutnings system på dom olika modellerna. Det finns några hundra kombinationer som kan orsaka ditt problem.
Mera fakta och felsökning på detta skulle nog ganska lätt kunna fixa till problemet..
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]