Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
räkost skrev:hej
Jag har en volvo 850 och på besiktningen sa dom att min vuvhusventilation läckte, vad gör jag nu?

MVH Fredrik
Förmodligen kikar du vart problemet är ? Är problemet litet så fixar du det på plats. Är problemet större får du ta bort insuget och göra en analys om du ska laga eller byta vevhusventilationen.
av räkost
okej, dóm sa att det luktade bränd olja, har kollat med mekonomen etc och dom säger att slangen bara kan vara igensatt, var brukar problemet ligga och hur dyrt och byta hela ventilationen?

MVH Fredrik
av *pettson*
räkost skrev:okej, dóm sa att det luktade bränd olja, har kollat med mekonomen etc och dom säger att slangen bara kan vara igensatt, var brukar problemet ligga och hur dyrt och byta hela ventilationen?

MVH Fredrik
ja alltså.. riktigt så enkelt fungerar inte en vevhusventilation som inte är splitt ny, man kan inte peka ut några direkta platser som misstänkta.. hårdplastslangarna kan gå av inuti dom isolerande höljena.. Det brukar ske under insuget. Fållan är sällan igensatt men däremot är ofta blockets oljeretur ifrån fållan igensatt.
Att byta rubbet kostar runt 450kr plus arbete. Du kan kika in på min hemsida så ser du hur arbetet går till. Det är lite olika arbete beroende på om det är 10 eller 20 ventiler. Men det är mest småsaker som skiljer.
av erbe
Vanligaste är den stående slangen mellan insuget å toppen,går utav långt ner men går å fixa utan å demontera insuget.
Så kika å följ den stående slangen mellan insuget å toppen,väldigt vanligt den är utav där iaf.

Kan ju vara på andra ställen men till 99% är slangen utav där :-)-)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]