Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av radik
Tjena. Jag har en Volvo 855 96:a. Och vi har nu tre olika bilbarnstolar som vi lånat. Och ingen passar för att bältet inte räcker till.
Vad kan man göra år det? Lämna in och byta bälte eller? Eller finns det någon typ förlängning eller nåt?
Hur vet man förresten om man har airbag på passagerarsidan? Det står ingenstans i panelen att det är det. Jag vet att det gör det på nyare bilar men är osäker på hur det är med äldre.
Tacksam för snabba svar

Simma lugnt
av V0lv0850
Vanligt problem i både Saab och volvo bilar där inte alla barnstolar passar i passagerarstolen fram. Dock så kan man hjälpa det hela lite genom att sänka stolens sittdyna helt så att stolen hamnar närmast golvet och att man drar stoeln bakåt. På det viset blir avståndet mellan stolens sittdyna och bälteslåset minimal samt att avstånedet mellan b-stolpen och barnstolen kortast, man får då någon/några cm mer bälte över till bilstolen.
av tobben87
om jag inte minns helt fel så finns det längre bälten att montera in, då bland annat bilarna som säljs till usa har denna typen av bälte..
Användarvisningsbild
av Cerwin
Hade själv samma problem med min volvo.
3000:- skulle 5 cm längre bälte kosta att sätta in.
Så köpte i stället en "volvo" stol som finns hos volvo. eller beg funkade kanon.
Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]