ska du byta motor slänger du väl inte i en som gått 25 eller 27000 mil? Dom motorerna är ytterst lite bättre än den du har..
Åtgärda istället den motorn du har? det kostar jämförbart och blir dubbelt så bra.
Moderator: Moderatorer
Naddet skrev:Men vid 25 eller 27k mil är det ändå dags att se över oljeskrapringar och annat, även att byta ventiltätningarna. Så visst kommer det att dra mindre olja än idag men inte kommer det att blir bra ändå tyvärr.*pettson* skrev:ska du byta motor slänger du väl inte i en som gått 25 eller 27000 mil? Dom motorerna är ytterst lite bättre än den du har..Finns inte så många motorer på skrotar runt om i Sverige som gått mindre än 20 000 mil. Dessutom, de här motorerna har 3-4 kg mer i komp än den motorn jag har, vilket väl ändå borde innebära att det inte är något större fel på dem.
Åtgärda istället den motorn du har? det kostar jämförbart och blir dubbelt så bra.
Dessutom, en renovering kostar nästan dubbelt mot för vad en beggad motor kostar, i detta fall skulle de ha kring 6000 för motorerna. Jag har heller inte kunnande, verktyg, tålamod, och är dessutom i behov av bil relativt fort efter påbörjat arbete. Jag menar, får jag en motor som kostar 6000 och där de lämnar 3 månaders garanti, så tar jag hellre det. Jag lär förmodligen märka om ngt är fel under den tiden.